Zasady organizacji Szkoły Podstawowej
- Kształcenie uczniów jest prowadzone nie dłużej niż do ukończenia przez nich 18 roku życia.
- W szczególnie uzasadnionej sytuacji, na I i II etapie edukacyjnym, dopuszcza się organizację nauczania w oddziałach łączonych.
- W pierwszym etapie edukacyjnym i w oddziałach dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym kształcenie i wychowanie ma charakter zintegrowany. Czas trwania poszczególnych zajęć ustala nauczyciel prowadzący te zajęcia, z zachowaniem ogólnego tygodniowego czasu zajęć uwzględniając w szczególności:
- dostosowanie czasu zajęć i przerw do aktywności uczniów,
- zachowanie ciągłości nauczania i doskonalenia podstawowych umiejętności uczniów,
- realizacji zajęć ruchowych, najlepiej w każdym dniu, w tygodniowym łącznym wymiarze nie mniejszym niż określają to przepisy szczegółowe,
- Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego przewodniczący jest wybrany spośród członków zespołu. Zadaniem zespołu jest w szczególności:
- ustalenie zestawów programów nauczania oraz ich modyfikowanie w miarę potrzeb,
- diagnozowanie potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów,
- monitorowanie postępów uczniów,
- dokonywanie okresowej oceny postępów edukacyjnych ucznia w przypadku stwierdzenia, że poziom osiągnięć edukacyjnych uniemożliwi lub utrudni uczniowi kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej (semestrze programowo wyższym) przewodniczący zespołu wnioskuje do wicedyrektora o stworzenie uczniowi, w miarę możliwości, szansy na uzupełnienie braków,
- opracowywanie Indywidualnych Programów Edukacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
- W klasach 1 – 3 zatrudnia się pomoc nauczyciela w przypadku oddziału dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym i niepełnosprawnościami sprzężonymi. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zatrudnienie pomocy nauczyciela w klasach 4 – 8.