Spis treści

 

3 GRY I ZABAWY DO WYKONANIA W DOMU

POZNAJ NASZE 3 GRY I ZOSTAŃ MISTRZEM DOBREJ ZABAWY!

GRA 1: CELNE OKO

Przybory: krzesło lub taboret, kółko typu „ringo” lub cztery kółka wycięte z kartonu, każde o średnicy około 20 centymetrów (wspólne przygotowanie przyboru do gry integruje i znakomicie wpływa na zaangażowanie się uczestników w grę).

Przygotowanie: obracamy krzesło do góry nogami tak, aby nogi ustawione były w kierunku rzucającego. Wyznaczmy linię rzutów na dystansie 2-3 metrów od krzesła.

Przebieg: uczestnik ustawia się w odległości 2-3 metrów od obróconego krzesła i stara się rzucić kółkiem tak, aby zawisło ono na jednej z czterech nóg krzesła. Za każde celne trafienie rzucający otrzymuje punkt. Dorośli stają o krok dalej niż dzieci lub rzucają mniejszym kółkiem.

 

 

GRA 2: KÓŁKO I KRZYŻYK

Przybory: stół lub twarda podłoga, 9 kubeczków wypełnionych w ¾ jego pojemności wodą, 20 piłeczek do gry w ping-ponga

Przygotowanie: kubki napełnione wodą ustawiamy ciasno na środku stołu, tak aby utworzyły one kwadrat: 3 x 3 kubki. 20 piłeczek dzielimy na dwie części, po 10 dla zawodnika. Jeśli to możliwe, wybierzmy piłeczki w dwóch różnych kolorach. Natomiast jeśli mamy 20 piłeczek w jednym kolorze, to połowę z nich oznaczmy kolorowym flamastrem.

Przebieg: dwóch zawodników ustawia się naprzeciwko siebie za stołem, a ich zadaniem jest wrzucenie piłeczek do kubków wypełnionych wodą. Jednak aby nie było zbyt łatwo – zanim piłeczka trafi do kubka, najpierw powinna odbić się raz od powierzchni stołu. Wygrywa osoba, która szybciej „wbije" piłeczki do kubków tworząc jeden ciąg w pionie, poziomie lub po skosie. Jeżeli gracz wykorzysta wszystkie piłki i nie ukończy gry, to musi zebrać wolne piłeczki z podłogi lub stołu i próbować do aż skutku:)

 

 

GRA 3: WIEŻA
Przybory: 20 plastikowych lub kartonowych kubeczków, 2 spinacze do bielizny Przygotowanie: każdy z graczy (2 osoby) ustawia kubeczki na stole i otrzymuje jeden spinacz

Przebieg: zadaniem zawodników jest jak najszybsze ułożenie wieży z kubeczków, wyłącznie za pomocą spinacza.

Odmiana 1: zawodnicy mają 20 wspólnych kubeczków i jednocześnie rozpoczynają budowę wieży. Wygrywa osoba, która szybciej zbuduje wyższą wieżę.

Odmiana 2: każdy zawodnik ma po 10 kubków. Zadaniem zawodników jest jak najszybsze zebranie kubków i wkładanie jeden w drugi za pomocą spinacza, utrzymując spinaczem wszystkie zebrane kubki. Wygrywa ten, któremu uda się utrzymać wszystkie kubki lub największa ilość.