Projekty e Twinning, które zdobyły krajową i europejską odznakę jakości
Uczestnikami wymienionych projektów byli uczniowie klas 1-7 z lekką
niepełnosprawnością. zadania projektowe były zgodne z podstawą programową .
Udział w projektach wpłynął na rozwój kompetencji kluczowych:
1. Porozumiewania się w języku ojczystym
2. Porozumiewania się w języku angielskim
3. Kompetencje informatyczne
4. Umiejętności społeczne i obywatelskie
5. Ekspresję kulturalną.

Projekt „104 małe kroki dla Litwy”- Krajowa Odznaka Jakości (KOJ)
Poznanie kraju sąsiadującego z Polska poprzez włączenie się w obchody urodzin Litwy upamiętnienia rocznicy odzyskania niepodległości, przekazanie gratulacji Litwie, przespacerowanie się 104 krokami dla Litwy, aktywność sportowa, plastyczna , muzyczna i taneczna dla Litwy.
Uczestnicy Projektu: Polska, Litwa, Albania, Rumunia, Chorwacja Jordania, Serbia, Portugalia, Włochy

Projekt „A train To Europe” Krajowa (KOJ) i Europejska Odznaka Jakości (EOJ)
Celem projektu było :rozwijanie słownictwa w języku ojczystym i angielskim związanym z pakowaniem walizki, podróży, poznanie krajów ( kuchni, przyrody i ciekawych miejsc) uczestniczących w projekcie, wymiana doświadczeń między krajami uczestniczącymi w projekcie. Poznawaliśmy kuchnię, tradycje , muzykę krajów uczestniczących w projekcie. Wybraliśmy się w wirtualną podróż do państw uczestników projektu. Odbyły się spotkania online z uczestnikami projektu. Projekt oprócz krajowej odznaki jakości zdobył także Europejską Odznakę Jakości.
Uczestnicy Projektu: Chorwacja, Grecja, Węgry, Włochy, Hiszpania, Turcja, Polska Tajemnicza wyprawa do Netolandii- KOJ Projekt skierowany był do uczniów klas 1-7 szkoły podstawowej.
Fabułą projektu polegała na stworzenie pełnej przygód gry, dzięki której uczniowie poznali podstawowe zasady bezpiecznego udziału w społeczności internetowej. Uczestnicy zostali przeniesieni do zadań pokoju zagadek. Młodzi uczestnicy projektu odbyli fascynującą podróż do Netolandii. Podczas tej wędrówki samodzielnie szukali odpowiedzi na zaszyfrowane zagadki. Zmierzyli się z zadaniami analogowymi i interaktywnymi. Uczniowie, wcielając się w detektywów, samodzielnie szukali odpowiedzi na zaszyfrowane pytania, wyjaśniali zagadki i szukali tropów dających rozwiązani  e tajemnic, tak by poznać zasady dotyczące bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu. Uczestnikami projektu było kilkanaście szkół z Polski. 

Nauka w słoiku – (KOJ)
Nadrzędnym celem tego projektu było pobudzenie ciekawości dzieci .
Ponadto celem projektu jest nauczanie przedmiotów ścisłych poprzez zabawne historie naukowe dla dzieci. Rozbudzałam w uczniach kreatywność poprzez eksperymenty np. „malowanie na mleku, skacząca kukurydza czy „kosmos w słoiku. Poprzez ten projekt zachęcałam do nauki za pomocą doświadczeń i eksperymentów, jednocześnie pomagając uczniom odkrywać świat nauki i demonstrować proces naukowy krok po kroku w zabawny i wciągający sposób.
Kraje uczestniczące: Turcja, Polska, Słowacja, Grecja, Macedonia Północna


Młody Turysta - pakowanie walizki podróżnej (KOJ)
„JUNIOR TOURIST” w bardzo prosty i zrozumiały sposób uczył młodszych uczniów bardzo ważnych pojęć związanych z turystyką, takich jak: środowisko, gastronomia, rozrywka, kultura, geografia, historia, zdrowie i dobre samopoczucie w czasie pandemii COVID-19 itp. Projekt opiera się na warsztacie „Walizka podróżna” zaprojektowanym przez doktoranta Grimba El, University of the Egean. Jest to program informacyjny i podnoszący świadomość w kwestiach związanych z „edukacją turystyczną”, czyli ma na celu zapewnienie uczestnikom aktywnego obywatelstwa – działającego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju – oraz kreowanie świadomości turystycznej.
Kraje uczestniczące: Chorwacja, Grecja, Węgry, Włochy, Hiszpania, Turcja, Polska

Drużyna ekowojowników (KOJ)
W projekcie “Drużyna Ekowojowników” wzięło udział 31 nauczycieli i 302 uczniów z 20 placówek oświatowych z całej Polski. Celem projektu było kształcenie postaw proekologicznych wśród jego uczestników poprzez wykonywanie praktycznych działań. W trakcie projektu przeprowadziliśmy konkurs na oficjalne logo projektu, które było wykonane z materiałów do ponownego przetworzenia. Tworzyliśmy ozdoby wielkanocne metodą upcycling, które przesłaliśmy do innych szkół, napisaliśmy wspólnie e-komiksy i projektowy akrostych. Uczestnicy projektu świętowali również Dzień Ziemi (propozycje aktywności zostały wcześniej zebrane przez nauczycieli biorących udział w projekcie) oraz odbyli wycieczki po najbliższej okolicy. Chętni nauczyciele i uczniowie wykonali także dodatkowe zadania: założenie klasowych/szkolnych ogródków.
Na zakończenie projektu przygotowano tablicę Padlet z podsumowaniem działań zrealizowanych w jego trakcie.

Renata Pawłowicz, Edyta Juskowiak

 

 „Kuferek z pamiątkami” realizowali uczniowie  klasy 4a, 5b/6b oraz 1BPP naszego Ośrodka  wraz z uczniami szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Polski, razem 29 nauczycieli i 163 uczniów. Nadrzędnym celem tego projektu było poznanie tradycji i norm rodzinnych, rozwijanie zainteresowania dziedzictwem kulturowym, historią sztuki i kultury oraz nabywanie umiejętności informatycznych.  Uczniowie wyszukiwali cenne pamiątki rodzinne, dzięki którym poznawali historie swojej rodziny , następnie dzielili się opowieściami z uczniami partnerskich szkół. Efektem końcowym było stworzenie komiksu dla wybranej przez siebie najciekawszej historii rodzinnej.
Projekt otrzymał Odznakę Jakości!  Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

Anna Załuska-Kwiatek

Violetta Olejnicka

 Projekt e Twinning „Kuferek z pamiątkami”